דרכון רומני לאזרחי ישראל

דרכון רומני לאזרחי ישראל

חושבים על רילוקיישן לאירופה? רוצים לפתוח עסק עם סניפים בחו"ל? מעוניינים ללמוד באוניברסיטאות האירופאיות הנחשבות בשכר לימוד מסובסד? קבלת אזרחות רומנית היא הפתרון המושלם עבורכם! אנחנו במשרד עו"ד ונוטריון מאיה לנקר-ירדני נסייע לכם בכל שלבי התהליך, ונלווה אתכם עד לקבלת הדרכון הרומני המבוקש. 

דרכון רומני – כל היתרונות

דרכון רומני עבור אזרח ישראלי מגלם בתוכו מספר יתרונות. בין היתרונות המרכזיים ניתן למנות למשל:

לימודים אקדמאיים במחירים מסובסדים

אנשים המחזיקים באזרחות אירופאית (ולענייננו – אזרחות רומנית) זכאים ללימודים אקדמאיים במחירים מסובסדים, ולעיתים אף בחינם. אופציית הלימודים בחו"ל נחשבת למבוקשת במיוחד בתחומים בהם תנאי הקבלה בישראל גבוהים כמו רפואה.

מגורים בחו"ל ללא הוצאת ויזה

ישראלים המעוניינים לבצע רילוקיישן (בין אם זמני ובין אם קבוע) ומחזיקים בדרכון אירופאי, יכולים לעשות זאת ללא צורך בהוצאת ויזה וללא הגבלת זמן שהיה. 

עניינים עסקיים

ישראלים המחזיקים בדרכון רומני רשאים לעבוד במדינות האיחוד ללא צורך בקבלת היתר עבודה. בנוסף, אזרחי האיחוד זכאים להטבות מימון מסוימות ברכישת נכסי נדל"ן, וישנם סוגי עסקאות המוגבלות לתושבי האיחוד בלבד. 

כמובן שניתן למנות עוד יתרונות רבים, ובחרנו להתמקד ביתרונות המרכזיים בלבד. 

משרד עו"ד ונוטריון מאיה לנקר-ירדני – מלווים אתכם מא' ועד ת'

הליך קבלת הדרכון הרומני עשוי להיות מורכב, ולעיתים קרובות נדרשת עזרה לאורך השלבים השונים. אנחנו במשרד עו"ד ונוטריון מאיה לנקר-ירדני מתמחים במתן דרכון רומני לאזרחי ישראל, ויעידו על כך אלפי הישראלים שסייענו להם בכך בשנים האחרונות. תהליך קבלת הדרכון משתנה במידה רבה בהתאם לנסיבות ולמצבו האישי והמשפחתי של המבקש, אולם השלבים העיקריים הינם כדלהלן:

שלב א – בדיקת זכאות

בשלב הראשון נבדוק האם המבקש זכאי בכלל לקבל דרכון רומני. הזכאים לדרכון מנויים בחוק האזרחות הרומני, שם נקבע שכל אדם בעל הורה רומני זכאי לאזרחות רומנית אף הוא. שימו לב שסעיף זה חל גם על אזרחים רומנים אשר עברו למדינה אחרת, כך שבמידה ויש לכם סבא או סבתא בעלי אזרחות רומנית, ייתכן מאד שאף אתם זכאים לאזרחות רומנית. בנוסף, אדם אשר אומץ על ידי רומנים או שנולד על אדמת רומניה, זכאי אף הוא לאזרחות רומנית בנסיבות מסוימות. 

שלב ב – הגשת הבקשה

לאחר שביררנו שאתם אכן זכאים לקבלת אזרחות רומנית, ניתן להגיש את הבקשה לרשויות הרומניות. במסמכי הבקשה יש להוכיח כי אחד מהוריכם או הורי-הוריכם אכן היה אזרח רומני או יליד רומניה. שימו לב שההתנהלות השוטפת מול הרשויות הרומניות נעשית בשפה הרומנית, ותרגום המסמכים צריך להיות מאושר על ידי עו"ד נוטריון וחתימת אפוסטיל. הגשת הבקשה כרוכה בתשלום דמי עמלה של 200 יורו, והנפקת הדרכון עולה כ-80 יורו. 

שלב ג – קבלת הדרכון 

לאחר עיבוד הבקשה על ידי הרשויות הרומניות יישלח אליכם מייל המודיע על החלטתם. ההחלטה עשויה להיות חיובית, שלילית, או שנדרשים מסמכים נוספים לאישור הבקשה. חשוב לציין שזמן עיבוד הבקשה עשוי לארוך מספר חודשים, ועל כן חשוב מאד לשלוח את כל המסמכים הנדרשים כבר בהגשת הבקשה. הצוות המקצועי שלנו ביצע תהליכים אלה מאות פעמים בעבר, ואנו מתמצאים היטב ברשימת המסמכים הנדרשים בנסיבות הספציפיות שלכם. 

הוצאת דרכון רומני אצל משרד עו"ד ונוטריון מאיה לנקר-ירדני

כפי שניתן לראות, הליך קבלת אזרחות רומנית עשוי להיות מורכב ומפותל, ומומלץ מאד להסתייע באנשי מקצוע מנוסים המכירים את התהליך לעומקו. אנחנו במשרד עו"ד ונוטריון מאיה לנקר-ירדני מעניקים מעטפת ליווי מלאה לכל מבקש, ומסייעים בכל שלבי התהליך. אנחנו נעזור לכם במציאת כל המסמכים הדרושים, ונטפל בכל הנוגע לענייני התרגום וההחתמות המשפטיות. אנו מקפידים על שקיפות מלאה מול לקוחותינו, כך שבכל עת תדעו את מצב הבקשה בצורה מדויקת. אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על השירותים שלנו אתם מוזמנים לפנות אלינו, ונשמח לסייע לכם בכל דרך שנוכל. 

הוצאת דרכון רומני

טופס יצירת קשר